Biznes
„Nowa funkcja w aplikacji InPostu: napiwek… dla CEO”

Warszawa, 2 października 2025 r.
InPost wprowadza innowacyjną funkcję: możliwość zostawienia napiwku dla samego prezesa. Rafał Brzoska, CEO firmy, ogłosił nowość w nagraniu na LinkedIn, siedząc na tle paczkomatu w złotej wersji limitowanej.
„Zauważyliśmy, że klienci są coraz bardziej zadowoleni z pracy naszych kurierów. Ale kto tak naprawdę stoi za tym sukcesem? – pyta retorycznie Brzoska. – No właśnie. Dlatego dajemy możliwość okazania wdzięczności osobie, która to wszystko wymyśliła. Czyli mnie”.
Nowa funkcja pojawiła się w aplikacji InPostu jako przycisk „Napiwek dla CEO” obok przycisku „Oceń kuriera”. Wysokość napiwku zaczyna się od skromnych 50 zł („symboliczna złotóweczka to już za mało dla wizjonera” – tłumaczy firma), a kończy na pakiecie „Premium Visionary Support” za 999 zł, który uprawnia do niczego konkretnego, ale daje „poczucie współtworzenia historii sukcesu”.
Rzecznik prasowy InPostu wyjaśnia:
„Tak jak w restauracji docenia się kelnera, tak w logistyce należy docenić lidera. Każdy napiwek pozwala panu prezesowi wypić jeszcze lepszą kawę z kapsułki limitowanej edycji i wymyślić jeszcze bardziej rewolucyjne funkcje w aplikacji”.
Klienci są zachwyceni. Pani Anna z Poznania mówi: „Kurier był super – przyszedł w deszczu, wniósł paczkę na czwarte piętro. A w aplikacji wyskoczyło mi ‘czy chcesz napiwek dla CEO? Ja to rozumiem, gdyby nie Rafał, ten kurier w ogóle by do mnie nie przyszedł’. Z kolei pan Krzysztof z Wrocławia przyznaje: „Kliknąłem z ciekawości. W mailu dostałem GIF-a, na którym Brzoska puszcza do mnie oczko. Za 50 zł.”
Nieoficjalnie mówi się, że kolejny krok to opcja „CEO+” – abonament, w ramach którego użytkownicy będą mogli raz w miesiącu obejrzeć transmisję live, jak Rafał Brzoska patrzy na wykresy wzrostu liczby paczek.
Na pytanie, czy kurierzy również dostaną większy udział w napiwkach, rzecznik firmy odpowiedział: „Ależ oni już dostali – możliwość pracy w firmie, która wprowadza tak przełomowe innowacje”.
